Wij zoeken Regisseurs Ontwikkeling (Intensieve Klantbegeleiding)! (24-36 uur per week)

Wie zijn wij?

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug zoeken wij nieuwe collega’s die zin hebben om zich in te zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.

Wat ga je doen?

Als Regisseur Ontwikkeling Intensieve Klantbegeleiding richt je je specifiek op intensieve klantbegeleiding voor inwoners met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, waarbij er sprake is van multi-problematiek (problematieken op meerdere leefgebieden). Deze inwoners hebben al geruime tijd geen stappen gezet richting werk of participatie, terwijl er wel mogelijkheden zijn. De doelgroep omvat onder andere ex-gedetineerden en anderstaligen. Door middel van intensieve begeleiding, afgestemd op het individu, werk je aan concrete resultaten op het gebied van re-integratie (werk, participatie en hulpverlening). De voortgang deel je door middel van een rapportage aan de Regisseur van team Ontwikkeling, en je rapporteert de resultaten aan de Teamcoördinator. 

De werkwijze bestaat uit een aantal kernpunten en opeenvolgende acties. Concreet ga jij:

  • Afstemmen en verbinding maken;
  • Anticiperen op de situatie; 
  • Zorgdragen voor de sociale betrokkenheid van de omgeving;
  • Stappenplan aanbieden;
  • Praktische ondersteuning bieden;
  • (Oefen)werkplekken, uitstroom naar arbeid of participatie generen.
  • Zelfredzaamheid en eigen regie bevorderen;
  • Proactief contact zoeken met de inwoner;
  • Toekomstperspectief bieden;
  • Samenwerken met hulpverleningsorganisaties/sociale partners;

Wat wordt jouw team?

Binnen het team Ontwikkeling werken we nauw met elkaar samen, steunen we elkaar en leren we van elkaar. Met z’n allen zetten we de schouders eronder om de klant te begeleiden naar een volgende stap. Het team is volop in ontwikkeling. Zo zijn we altijd bezig om onze re-integratieaanpak zo effectief en efficiënt mogelijk in te richten. Dit doen we als RSD samen met onze partners op diverse leefgebieden van Werk, Participatie, Zorg en Schulden.

Wie ben jij?

We vinden het belangrijk dat je zin hebt om met ons aan de slag te gaan voor een inclusieve samenleving. Ook heb jij:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Kennis van de Participatiewet, of je bent bereid je hierin te scholen (scholingskosten worden vergoed);
  • Affiniteit of ervaring met het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Bovendien heb jij zin om:

  • Klant- en resultaatgericht te gaan werken;
  • Initiatief te nemen;
  • Samen te werken op een mensgerichte wijze, zowel met interne collega’s als externe netwerkpartners.

Wat krijg je ervoor terug?

Als collega bij de RSD krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een arbeidsovereenkomst voor 24-36 uur per week;
  • Een salaris van max €4.811 (schaal 9) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan of om gewoon uit te laten betalen!
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken gezamenlijk naar wat past bij jouw situatie;
  • Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.

Meer weten of reageren?

Stel je vragen gerust aan Reinaldo Sewrattan, Teamcoördinator Intake, Werk en Participatie, via 06 13 21 75 72. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en klanten.

Enthousiast geworden? Stuur een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met je cv en motivatie. Dit kan tot 1 april 2025. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. De eerste gesprekken vinden plaats in de derde week van april.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.