Wij zoeken een Informatiespecialist! (36 uur per week)

Wie zijn wij? 

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.   

Wat ga je doen?  

Bij de RSD is er veel aandacht voor informatiemanagement. Het team Informatiemanagement vertaalt de RSD doelstellingen en ambities naar de benodigde en gewenste sturingsinformatie. De komende jaren worden grote stappen gezet op het gebied van digitalisering van werkprocessen, gegevensgebruik en documentaire informatie. Het team Informatiemanagement speelt hierin een belangrijke rol en heeft tot doel de organisatie op een proactieve, efficiënte, transparante en tegen de laagst mogelijk maatschappelijke kosten te faciliteren. Als Informatiespecialist draag je zorg voor bovenstaande door middel van het toepassen van geldende kaders, kwaliteitseisen, controle signalering en bewaking.

Concreet ga jij:

  • Scan en document controles uitvoeren;
  • Uitvoering geven aan het Vervangingsbesluit;
  • Op de juiste manier archiveren;
  • Waarderingen toekennen aan afgesloten uitkeringen en vorderingen;
  • Zorgdragen voor het verbeteren van werkwijze, procedures en instrumenten ten aanzien van het beheer van de digitale informatiestromen;
  • Bijdragen aan de verdere uitrol van digitaal werken;
  • Gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de professionals omtrent gewenste wijzigingen in hun werkprocessen.

Wat wordt jouw team?  

Je wordt onderdeel van ons team Informatiemanagement. Dit team valt onder de afdeling Financiën, Informatiemanagement en Facilitair (FIF). Het is een team met professionals die samen verantwoordelijk zijn voor optimale dienstverlening aan onze interne organisatie.  

Wie ben jij?  

We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:  

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Relevante werkervaring op het gebied van informatiemanagement;
  • Goede kennis van de werkwijze van de lokale overheid op het gebied van het sociaal domein en de daarmee samenhangende processen in de bedrijfsvoering;
  • Ervaring als Informatiespecialist. 

Bovendien heb jij zin om…   

Samen te werken met al onze interne en externe collega’s en daarmee de algehele kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen.

Wat krijg je ervoor terug?  

Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:  

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week; 
  • Een salaris van maximaal € 4.297 (schaal 8) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek); 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen; 
  • Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen; 
  • Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
  • Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
  • Pensioenopbouw bij het ABP; 
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en opleidingen.  

Meer weten of reageren?  

Stel je vragen gerust aan Marina van Staden, Teamcoördinator Informatiemanagement, via telefoonnummer 06 51 62 75 92. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners.  

Enthousiast geworden? Stuur een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met jouw cv en motivatie.  We streven ernaar binnen 5 werkdagen te reageren. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. 

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.