Wij zoeken een Handhaver! (36 uur per week)
Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier.
Wat ga je doen?
Als Handhaver houd jij je graag bezig met handhaving van wet- en regelgeving én heb jij oog voor de klanten van de RSD. Je doet onderzoek naar misbruik en oneigenlijk gebruik van voorzieningen en uitkeringen in het sociaal domein. Gesprekken voeren met klanten, waarnemingen doen en getuigen horen maken daar deel van uit. Na het onderzoek rapporteer je en adviseer je concreet en objectief over het vervolg.
Jij hebt aandacht voor verschillende kanten van het verhaal en brengt de gevolgen van jouw adviezen helder in beeld. Ook voer je controles uit en doe je mee aan multidisciplinaire onderzoeken.
Ook ga jij:
- Toezichthoudende bevoegdheden, op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en Basisregistratie Personen (BRP), op de juiste manier toepassen;
- Jouw collega’s op de hoogte houden van nieuwe informatie en hun vragen beantwoorden.
Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van ons team Handhaving. Dit team valt onder de afdeling Inkomen en Schulddienstverlening en is een enthousiast team dat, met jou erbij, uit drie Handhavers bestaat. We werken in dit team veel met elkaar samen, maar ook daarbuiten werk je samen met collega’s of met partnerorganisaties. We hebben bij de RSD veel aandacht voor ontwikkeling van de organisatie, collegiaal vertrouwen en maatwerk voor de klant.
Wie ben jij?
We vinden het belangrijk dat je wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb jij:
- Een hbo-diploma. Bij voorkeur is dat hbo Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) of Recht en heb je relevante vakinhoudelijke cursussen gedaan. Heb je dat niet? Dan ben je bereid (gratis) cursussen te volgen;
- Een BOA-bevoegdheid. Heb je deze niet óf heb je alleen een handhaversbevoegdheid, dan ben je bereid deze te behalen;
- Twee of meer jaar relevante werkervaring binnen de sociale wetgeving;
- Kennis van de Participatiewet en andere regelingen (IOAW, IOAZ, BRP en Awb);
- Vaardigheden om met conflictsituaties of agressie om te gaan;
- Rijbewijs B;
- De beschikbaarheid om buiten kantooruren te werken.
Bovendien heb jij zin om…
- Zelfstandig en besluitvaardig te gaan werken, waarbij je initiatief durft te nemen;
- Proactief mee te denken over de doorontwikkeling van het team;
- Jouw goede sociale en communicatieve vaardigheden in de praktijk te brengen.
Wat krijg je ervoor terug?
Als collega bij de RSD-KRH krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
- Een salaris, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring, van maximaal € 4.811 (schaal 9) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
- Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
- Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
- Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
- Pensioenopbouw bij het ABP;
- Als jij groeit, groeit de RSD ook! Er is dus volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief.
Meer weten of reageren?
Stel je vragen gerust aan Sander Simons, Teamcoördinator Inkomen en Schulddienstverlening, via 06 39 10 76 29. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en klanten.
Enthousiast geworden? Stuur dan een mailtje naar vacature@rsdkrh.nl met jouw cv en motivatie. Dit kan tot 1 maart 2025. Ben jij de match die we zoeken? Dan nemen wij contact met je op om kennis te maken! Op woensdag 12 maart 2025 vindt de eerste ronde van de gesprekken plaats.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.