Wij zoeken een Consulent Budgetbeheer Financieel ontzorgen (24-28 uur)
Wie zijn wij?
Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD voor inzetten. Wij werken voor 5 gemeenten in de regio, met gezamenlijk meer dan 200.000 inwoners. Ons kantoor is gevestigd in Zeist. Meer over onze organisatie lees je hier
Wat ga je doen?
Als Consulent Budgetbeheer Financieel ontzorgen staat contact met statushouders en netwerkpartners centraal. Jij helpt de statushouder een goede financiële start te maken in onze maatschappij. Dit doe je door eerst budgetbeheer op te starten en na een aantal maanden dit warm over te dragen aan de statushouder zelf of door de statushouders in de eerste maanden te coachen. Het geeft je voldoening als je ziet dat statushouders zelfstandig hun financiën kunnen beheren. Je werkt hierin samen met je collega’s van het team Inburgering en Vluchtelingenwerk.
Concreet ga jij:
- Budgetplannen opstellen, draag je zorg voor betalingen van de vaste lasten en het reserveren voor onvoorziene uitgaven, informeer je vaste lastenpartners, verzorg je rapportages en ben je sparringspartner voor collega’s en Vluchtelingenwerk;
- Begeleiden bij de afbouw van het budgetbeheer, je draagt het budget over aan de statushouder en geeft daarbij uitleg;
- In gesprek met de statushouder om te bepalen of de statushouder vanaf het begin voldoende zelfredzaam is om de geldzaken zelf te regelen. Je ziet erop toe dat de vaste lasten worden betaald, coacht en geeft advies;
- Samen met de collega’s van team Inburgering en Inkomen ervoor zorgen dat het financieel ontzorgen soepel verloopt;
- Problemen signaleren en houd je nauw contact hierover met Vluchtelingenwerk en/of je collega’s. Je verwijst zo nodig door naar de juiste ketenpartners.
- Voorlichting geven aan maatschappelijk begeleiders van Vluchtelingenwerk over het proces financieel ontzorgen.
Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van ons team Schulddienstverlening. Dit team valt onder de unit Inkomen en Schulddienstverlening. Je werkt samen met ruim 20 collega’s in dit team, bestaande uit Consulenten Schulddienstverlening en Budgetbeheer en Administratief Medewerkers. Het is een divers team, van jong tot oud met verschillende achtergronden. Het is een team dat elkaar helpt waar nodig en naar elkaar en de inwoner luistert zonder te oordelen of veroordelen. Achter elke situatie van de inwoner zit een verhaal, jij begrijpt dat en probeert daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Wie ben jij?
We vinden het belangrijk dat je wilt bijdragen aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Ook heb/ben jij:
- Minimaal een havo of mbo-4 diploma (bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening) en minimaal drie jaar ervaring in de financiële dienstverlening;
- Goede kennis van de sociale wet- en regelgeving en toeslagenwet van de Belastingdienst;
- Een teamspeler, sociaal vaardig en goed in het onderhouden van contacten binnen en buiten de RSD;
- Flexibel ingesteld, stressbestendig en gericht op efficiëntie en professionaliteit;
- Iemand die vanuit vertrouwen werkt, goed naar de inwoner luistert en doet wat nodig is om de inwoner zo goed mogelijk te helpen.
Wat krijg je ervoor terug?
Als collega bij de RSD krijg je de volgende arbeidsvoorwaarden:
- Een arbeidsovereenkomst van 24-28 uur per week.
- Een salaris van maximaal € 4.297 (schaal 8) bruto per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek);
- Een hybride werkomgeving, bijvoorbeeld 50% thuis en 50% op kantoor. We kijken samen naar wat past bij jouw situatie;
- Pensioen opbouw bij het ABP;
- Een warm welkom door enthousiaste collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe, dynamische werkomgeving.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO SGO en RSD-KRH regelingen;
- Individueel Keuzebudget van circa 17,05% o.a. in te zetten voor extra verlof, opleidingen, een fietsplan, of om gewoon uit te laten betalen;
- Toegang tot jouw persoonlijke platform voor fysiek en mentaal welzijn via OpenUp. Dat vinden wij belangrijk;
Starters ook van harte welkom!
Ben je net afgestudeerd of wil je een switch maken in je carrière, ook dan gaan we graag met je in gesprek. Jouw motivatie vinden wij belangrijker dan je ervaring. We nodigen je van harte uit om te solliciteren en kijken uit naar jouw motivatiebrief!
Meer weten of reageren?
Stel je vragen gerust aan Elizabeth Meerkerk, Teamcoördinator Schulddienstverlening, Terugvordering & Verhaal en BBZ, via 06 51 47 70 45 of e.meerkerk@rsdkrh.nl. Of neem hier een kijkje in de verhalen van collega’s en inwoners.
Ja! Dat lijkt me wel wat!
Graag ontvangen we een actueel cv en een korte motivatie over wat je het meest aanspreekt in de functie. Als je het ergens specifiek over wilt hebben tijdens onze eerste kennismaking, laat dit dan vooral weten. Wij zijn namelijk benieuwd naar jou! Je kunt dit mailen naar vacature@rsdkrh.nl.
Zo gaan we verder
We streven ernaar binnen 5 werkdagen te reageren. Zien we een match? Dan nodigen we je uit voor een eerste gesprek. In de procedure betrekken we de Teamcoördinator en een directe collega.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.